6 Mayıs 2014 Salı

THE PRESTIGE - PRESTİJ ( 2006)



İtiraf ediyorum ki çok geç kalmış bir seyir oldu benim için  Prestij filmi.Geçtiğimiz yıllarda televizyonda yarısına denk gelip, başını kaçırdığım için bırakmıştım. 2 gün önce aklıma geldi film. İyi ki de gelmiş zaten.

Yabancı sinemaya "yabancı" bakan ben son dönemde geçmişin güzel yapımlarını bulmaya başladığımı sanıyorum. Geç kalınmış olsa da Prestiji de bu listeye ekledim.

Geçtiğimiz aylarda "Sihirbazlar Çetesini" izlemiştim. Prestiji konusu bakımından andırdığını düşündüm. Ama bambaşkaymış.

Film kısaca iki sihirbazın güç savaşını anlatıyor. Sanatları uğruna neleri feda edeceklerini gördükçe, senaryoya hayran kalmamak elde değildi. Her gösteri bir rekabet, bir meydan okuma... Her şey ama her şey tek bir hile için. Bir tarafta kendine özgü gösteriler hazırlayan Alfred Borden (Christian Bale), bir diğer tarafta ise Alfred'in hilesini anlamak için her yolu deneyen Robert Angier (Hugh Jackman)...





Ve tabi ki bu savaşta arada kalan ama hikayede bana göre havada kalan kadın figürü Olivia Wenscombe. (Scarlett Johansson)

Filmde, neredeyse doğuştan sihirbaz olmak için doğan iki arkadaşın iş ortaklığının bir süre sonra -hırsları uğruna- dönüştüğü düşmanlığın boyutlarını özel hayatları dahilinde ünlü yönetmen Christopher NOLAN'ın gözünden perdeye yansıtıyor.




Filmin izlenmeye değer bir diğer yönü ise icatlarıyla tüm insanlığı etkilemiş olan Nikola TESLA'nın Edison ile giriştiği amansız mücadeleyi de konu alıyor.

Sonuç olarak...

İki sihirbaz + Nikola TESLA bir filmde nasıl buluşur ?  

İyi seyirler...

Yönetmen: Christopher NOLAN
Senaryo : Christopher PRIEST, Christopher NOLAN, Jonathan NOLAN
Oyuncular: Hugh JACKMAN, Christian BALE, Scarlett JOHANSSON, David BOWIE, Michael CAINE
Süre: 128 dk
Yıl: 2006

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder