26 Eylül 2013 Perşembe

BEN BİR GÜRGEN DALIYIM - HASAN ALİ TOPTAŞ



Hasan Ali Toptaş’ı Gölgesizler filmiyle tanımıştım. Filmin kitabı olduğunu da sonra öğrendim. Gerçek bir gazete haberinden esinlenerek kaleme almıştı kitabını. Sonrasında da başarılı ve etkileyici bir film olmuştu. İşte o zaman Toptaş yer buldu hayatımda. Sonrasında Ankara Film Festivali jürisi oldu. Sinemada kafamı nereye çevirsem, oradaydı. Filminden öyle etkilenmiştim ki, pencereden esrarengiz şekilde dışarı bakan adam şimdi baktığım her yerde oluveriyordu !
İşte budur Hasan Ali Toptaş’la olan bağım. Derken kütüphane raflarında bir  kitap gözüme çarpar oldu: “BEN BİR GÜRGEN DALIYIM”. Cılız bir kitap gibi görünse de nedense dikkatimi çekmişti. Gezi direniş sonrası ağaç temalı kitaplar daha da “ben burdayım” der olmuştu zaten. Sonunda okumayı ertelediğim bu incecik kitabı okudum.
Gürgen ağacının gözünden görüyoruz her şeyi, onun dilinden öğreniyoruz nasıl canlarına kıyıldığını. Öyle etkili bir anlatımı var ki yazarın, sanki gürgen karşımda ve haykırıyor bana.
Bir kitaba başladığımızda illaki sonunu tahmin etmeye çalışırız. Bende çalıştım… Tahminimde yanılmayı, vahşi adamların baltaları karşısında dimdik duran, toprağına tutunarak direnen gürgen ağacının böylesine –istemediği, korktuğu- bir sonu olmamasını diledim. Ne yazık ki tahminim tutmuştu.
İlk kez 1985 yılında yayımlanan öykü, ilerleyen yıllarda genişletilmiş ve kitap halini almış. Sonu bakımından çocuklar için uygun olur mu bilemiyorum. Fakat çocuğunuzun özellikle 3. – 4.  Sınıftan itibaren Türkiye gerçeklerini, yaşanan acıları öğrenmesini, kayıtsız kalmamasını isterseniz birlikte okuyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder